Vi uddanner hverdagens ledere på morgendagens lederuddannelser. Teamleder, sjakbajs, formand, projektleder eller værkfører. Titler der alle dækker over dem vi kalder hverdagens ledere. Det er dem der holder produktionen kørende, bilerne på vejen, kunderne tilfredse og medarbejderne beskæftigede. Dem som skal lede og koordinere en hverdag for en gruppe medarbejdere. Hverdagens ledere med andre ord.

Hos Kursuscenter Nord tilbyder vi lederuddannelse for netop denne gruppe ledere. Det har vi gjort i mange år, og vi har efterhånden ret meget at have det i. 

Og så har vi udviklet os til et af Nordjyllands førende konsulenthuse, når det handler om organisationsændringer i boligselskaber.

Se vores aktuelle kurser nedenfor. Kontakt os, hvis du vil vide mere eller gerne vil snakke kursus med os.

PRINT

Strategisk leder, grundlæggender leder II

Kursusdagene er fordelt således:

Modul       VarighedDato
Modul 12 dage14.03.23 - 15.03.23
Modul 22 dage 28.03.23 - 29.03.23
Modul 32 dage 18.04.23 - 19.04.23
Modul 42 dage 02.05.23 - 03.05.23
Fag til kurset:
Coaching som ledelsesværktøj
Skolefagkode: 44633
Varighed: 3,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 576,00 kr.
Pris for ledige: 1712,45 kr. (Kontakt dit jobcenter)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1712,45 kr.

Målgruppe
Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppens ledere. Dvs. ledere med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveau.

Formål:
Deltageren lærer på et grundlæggende niveau at planlægge og igangsætte coachingaktiviteter på det operationelle niveau som én af metoderne i personaleudvikling inden for eget arbejdsområde.

Indhold:
Deltageren kan på et grundlæggende niveau planlægge og igangsætte coachingaktiviteter på det operationelle niveau som én af metoderne i personaleudvikling.Deltageren kender og kan anvende korrekte coachingmetoder i forskellige situationer f.eks. i forhold til grupper/enkeltpersoner og formel/uformel coaching.Deltageren kan afdække forudsætningerne for at skabe et optimalt miljø for coaching på det operationelle niveau, og introducere metoden overfor medarbejdere.
Ledelse af forandringsprocesser
Skolefagkode: 43572
Varighed: 3,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 576,00 kr.
Pris for ledige: 1712,45 kr. (Kontakt dit jobcenter)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1712,45 kr.

Målgruppe
Kurset retter sig mod AMU-målgruppens ledere. Det vil sige ledere med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveau.

Formål:
Du lærer at diagnosticere, organisere og sturkturere forskellige problembehandlingsprocesser, herunder kendskab til forskellige værktøjer, der fremmer de kreative og dynamiske processer i forskellige produktionsmiljøer. Du får kendskab til lederrollen og hvilke krav, du skal opfylde, for at kunne agere som sparringspartner.

Indhold:
Deltageren kan i ledelsesfunktionen diagnosticere, organisere og strukturere problembehandlingsprocesser og lede dynamiske processer på det operationelle niveau.I jobfunktionen indgår:- Kendskab til forskellige værktøjer, der fremmer kreative og dynamiske forandringsprocesser- Bevidsthed om krav til lederrollen i et procesudviklingsforløb, herunder krav til rollen som sparringspartner.
Ledelse af innovationsprocesser
Skolefagkode: 47472
Varighed: 2,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 384,00 kr.
Pris for ledige: 1218,30 kr. (Kontakt dit jobcenter)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1218,30 kr.

Målgruppe
Uddannelsen er udviklet til AMU-målgruppens ledere. Det vil sige ledere med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveau.

Formål:
Efter uddannelsen kan deltageren på et grundlæggende niveau lede innovationsprocesser. Det vil sige anvend enkle metoder til at involvere og lede medarbejdere i innovationsprocesser på et operativt niveau.

Indhold:
Deltageren kan på et grundlæggende niveau lede innovationsprocesser. Det vil sige anvende enkle metoder til at involvere og lede medarbejdere i innovationsprocesser på et operativt niveau. Det kan fx være at udvælge produkter, serviceydelse eller arbejdsprocessor inden for egne arbejdsfunktioner, som er velegnede til innovation. Deltageren kan anvende metoder og teknikker tilpasset medarbejdernes forskellige forudsætninger og anvende dem i det praktiske arbejde med henblik på udvikling og fornyelse. Desuden kan deltagerne understøtte medarbejderne i forbindelse med at iværksætte konkrete ændringer i fx arbejdsprocesser, ny teknologi, arbejdsmiljø og arbejdets organisering.